måndag 9 maj 2011

Aj! Ont i knäet!

Imorse när jag skulle gå ut genom pendeltågsspärrarna i Karlberg så stängdes spärren så häftigt framför mig att jag slog i knäet rejält. Jag funderade över om jag skulle anmäla det till spärrvakten men haltade istället vidare mot Karolinska.
Nu klarade jag mig ganska bra men olyckor och tillbud pga de automatiska spärrarna i Stockholms kollektivtrafik sker varje dag. Miljöpartiet driver sedan länge förslaget att vi istället ska ha öppna spärrlinjer, dvs inga fysiska spärrar. För de hundratals miljoner som automatspärrarna kostar så kan SL istället ha mer patrullerande personal som på ett trevligt sätt kontrollerar biljetter och ökar tryggheten på T-banan och pendeltåg.
Idag är det snarast så att det kollektiva resandet minskar och biltrafiken ökar.
Öppna spärrlinjer skulle vara en riktig investering i kollektivt resande och trivsel.
En investering i Hållbar utveckling helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar