onsdag 26 maj 2010

Besked från Kammarrätten - och ändå inte...

Idag ringde jag Kammarrätten, som jag blivit ombedd.
"Jo, vi har fått in ditt överklagande av sekretessen kring NKS-upphandlingen. Men vi måste få in ett original. Detta ser ut som en kopia."

???

"Men jag har ju undertecknat med blått bläck. Syns inte det?" frågade jag.

"Nej, denna underskrift är i svart och lite hackig. Precis som en kopia."

???

Jag fattade ingenting, men uppenbarligen var jag tvungen att skicka in överklagandet på nytt. I original. Igen.

Just när jag hade stoppat papperen i ett nytt kuvert och skrev adressen utanpå så slog det mig.
I det första avslaget från landstingets chefsjurist fanns tydlig information om hur man skulle bära sig åt om man ville överklaga. Man skulle ställa överklagandet till Kammarrätten - men skicka det till Landstingsstyrelsen, vilket jag lydigt gjort.

Tydligen vill Landstingsstyrelsen ha koll på vilka som överklagar.
Dessutom tycks man behålla originalet själv och vidarebefordra kopia till Kammarrätten - som då inte kan handlägga ärendet eftersom det bara är en kopia.

Hmmm, det är tur att man inte är konspirationsteoretiskt lagd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar