söndag 16 maj 2010

MP-kongress - Epilog


Efter tre fullmatade, intressanta och inspirerande dagar på Miljöpartiets kongress i Uppsala så tog det emot lite att efter hemkomsten sätta sig med en massa jobbpapper inför måndagen. I öronen ringde ordet: VOTERING!
Min kloka M föreslog att jag först skulle ta en promenad i det vackra vädret. Som så ofta så tog jag kameran med mig.


En halvtimme senare hade jag vandrat i just den typ av naturskog som nämns i vårt rykande färska valmanifest. Dessutom hade jag också fått avnjuta lite biologisk mångfald varav en del syns på bilderna.
Plötsligt svävade en hök fram rakt ovanför mig men jag blev så paff att jag inte hann fånga den på bild, tyvärr.

Som synes så jobbar även katterna på att främja den biologiska mångfalden. Man får verkligen hoppas att deras partitekniska samverkan blir fruktbar!



Jag är lyckligt lottad på många sätt, bland annat eftersom jag har förmånen att bo i en underbar naturnära miljö som skänker livskvalitet och harmoni. När jag på en näraliggande äng såg alla de vackra maskrosorna så kändes det som ett värmande tecken inför valrörelsen.
Det måste ha varit tiotusentals maskrosor. Tänk om vi hade lika många medlemmar i Miljöpartiet. Men - vänta nu; Det är ju precis det vi har! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar