torsdag 9 oktober 2014

Väsbys ex-skolstrateg blir ministerstöd?

Knappast någon i min hemkommun Upplands Väsby kan ha missat cirkusen kring avskedandet av skolstrategen Per Kornhall.
Som jag tidigare nämnt här på bloggen så underkände Arbetsdomstolen - som förväntat - de patetiskt svaga uppsägningsskälen. Det hela slutade med att kommundirektören fick krypa till korset och betala ett miljonbelopp för att slutligen bli av med Per Kornhall.
Enligt min mening ytterst olyckligt eftersom vi definitivt behövde Kornhalls kunskaper och kompetens för att förbättra skolresultaten i kommunen. Men så ville inte dåvarande Allians-styre, tyvärr...

Idag läser jag en ledarkrönika i SvD där Lisa Eklöv, förstelärare i filosofi och naturvetenskap (underbar kombo!) på Kärrtorps Gymnasium, skriver till nya statsrådet för utbildning och rekommenderar ett expertråd där bl a Per Kornhall ingår. Jag instämmer till fullo, och gläds i så fall åt tanken att MP:s Gustav Fridolin och hela Sverige kan få nytta av Per Kornhall, när min egen kommun lyckades slarva bort honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar