måndag 21 oktober 2013

MEr om ME


I torsdags deltog jag ju på ett bra seminarium om ME i Riksdagshuset. Jag har fortfarande ambitionen att skriva lite mer om mina intryck från seminariet, men pga politiska möten, morgondagens fullmäktigemöte och en intensiv jobbperiod i övrigt så tvingas jag avvakta lite. Jag vill ändå passa på att publicera länk till en artikel efter det fina Aktuellt-inslaget om sjukdomen ME: 40.000 drabbade men få får vård
Där kan man också se intervjun med ME-sjuka Pernilla Zethraeus. På bilden ovan ses Pernilla vid seminariet då hon berättade öppenhjärtigt om sin sjukdom, men också beskrev ytterligare några svåra patientfall.



3 kommentarer:

  1. Stort tack för att du engagerar dig. Det betyder mycket för mig och många fler.

    SvaraRadera
  2. Såg detta och wow! JÄTTEBRA av dig att hålla denna föreläsning, har många vänner som ligger sjuka i ME; unga, snygga, smarta människor som lider något så fruktansvärt! Du gör ett änglajobb! <3

    /Maggan

    SvaraRadera
  3. Tack för vänliga kommentarer. Jag vill bara förtydliga, med anledning av Maggans kommentar, att jag själv inte höll någon föreläsning vid ME-seminariet i Riksdagshuset, utan jag vara bara där och lyssnade. Jag är visserligen "gammal" virolog men håller inte själv på med ME-forskning utan försöker bidra i min egenskap av landstingspolitiker. Återigen tack för kommentarer!

    SvaraRadera