måndag 19 augusti 2013

Ovanligt dyra nötskrikor?

Efter en skön och avkopplande semester så gäller det nu att hitta tillbaka till en del aktiviteter och hjulspår som lämnades i samband med sommarens intåg. Det kan exempelvis gälla enkla anteckningar jag gjort i mobiltelefonen, när jag suttit på något möte och uppfattat något som minnesvärt.

Ett sådant exempel är följande, från ett möte i Landstingshuset:

SLL Invest
14-7% lokalkostnader
Byggkreditiv, lån internt SLL
27 660 Mkr
ALB - barn?
Nötskrikor totalt 3,5 mdr

!?

Det mesta av ovanstående kan jag tolka hyfsat väl, men "nötskrikor"? För tre och en halv miljarder kronor!?
Visst är det underbart med stavningsfunktionerna i våra "smarta" mobiler? Någon som kan tipsa mig vilket ord som min smarta mobil fann lämpligt att omvandla till Garrulus glandarius (dvs nötskrika)?
Stort tack på förhand!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar