fredag 15 februari 2013

Reinfeldt i styv kuling - del 2 (?)

Igår bröt jag mitt blogguppehåll efter alla fascinerande turer med sjukvårdslandstingsrådet Filippa Reinfeldt som flera gånger den senaste veckan har överraskat med sina uttalanden om sjukvårdskrisen i Stockholm.

Uttalanden som, knappast oväntat, har mött kritik från både sjukhuspersonal, sjukhusledningar och oppositionspolitiker.

I dagens blogginlägg så trodde jag att jag skulle kommentera den storm som statsminister Fredrik Reinfeldt hade utsatts för efter avslöjandet att han, liksom Jan Björklund, faktiskt informerades på förhand om Vattenfalls Nuon-affär - och följaktligen måste ha accepterat den. Den affär som nu kallas Sveriges sämsta affär någonsin, där tiotals miljarder skattekronor slarvats bort genom att det statliga företaget Vattenfall betala ett omotiverat överpris.

Men till min förvåning så verkar det som om denna storm kommit av sig, eller aldrig ens startade? Det räckte med "locket på" från regeringskansliet? Intressant.

Nåväl, Miljöpartiets Per Bolund har anmält statsministern till konstitutionsutskottet (KU) för att få utrett varför affären inte stoppades. En rimlig begäran kan tyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar