söndag 17 februari 2013

Magda och Lorentz nya språkrör


Ett stort grattis till Magda Rasmusson och Lorentz Tovatt som valts till nya språkrör för Grön Ungdom.
Min uppfattning är att Rebecka Carlsson och Björn Lindgren har gjort ett bra jobb under sin tid som GU-språkrör. När det gäller Rebecka så har jag tidigare skrivit om det fantastiska tal hon höll på MP:s partikongress i Umeå förra året.

Nåväl, jag är övertygad om att de nya språkrören Magda och Lorentz kommer vara peppade att göra ett minst lika bra jobb för att föra fram ett viktigt ungdomsperspektiv i miljö-, hållbarhets- och klimatfrågor. Jag har faktiskt förmånen att känna Lorentz sedan vi samarbetat lite grann kring studenters engagemang i hållbar utveckling (Stockholm Students for Sustainability). Det var också Lorentz som fick mig att, som medelålders "gubbe", delta på Power Shift 2012. Det uppskattar jag mycket! Inte minst att få bidra till filmen som visar flashmoben på "Plattan" - det var jag som stod på Kulturhusets tak och filmade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar