måndag 3 december 2012

Idag såg jag ljuset...


...bakom KI:s nya aula som invigs om ett halvår. Härligt att hinna se solen denna tid på året då dagarna är deprimerande korta. Nåja, så illa är det kanske inte. Min inställning är att alla årstider har sin charm, alla fyra. Jag skulle definitivt inte vilja vara bosatt där det är sommar året runt!

Idag var det dessutom extra charmigt när vinterkylan slog till så att ett vattenrör frös i vårt gamla hus, och bilen vägrade starta när jag skulle till pendeltåget. Batteriet stendött! Och det redan vid 14 minusgrader...

Nåväl, nu sitter jag med tända ljus och smuttar på lite glögg samtidigt som jag förbereder mig för morgondagens landstingsfullmäktige. Förmiddagspasset blir intressant med en rejäl interpellationsdebatt om den beryktade försäljningen av Serafens vårdcentral...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar