fredag 16 november 2012

Kvällens Karma


Apropå mutor som jag berörde i mitt förra blogginlägg; Som överraskande men trevligt tack för en god middag så fick jag av en god vän VIP-biljetter till en bilmässa som hålls denna helg. Samtidigt som jag försöker värna miljö och en hållbar utveckling så kan jag också njuta av en vacker bil, eller till och med av mullret från en V8 - helst körd på biobränsle naturligtvis! ;-)



Men skapelsen på bilden får mig att falla pladask. Tillsammans med sonen så klev jag in i den och vi sjönk ned i framsätena, stängde dörrarna och njöt av tystnaden och känslan. Det var frestande att trycka på startknappen.



Förutom de läckra linjerna och känslan av kvalitet så är det bästa med denna skönhet att den drivs fram av elektricitet. Förvisso endast 8 mil på full laddning, därefter ytterligare dryga 40 mil med hjälp av en liten förbränningsmotor som driver generatorn. Men det duger för mig!




Kan man få önska sig en i julklapp!? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar