tisdag 16 oktober 2012

Om fotbollsmirakel och politik

Jag har bara "skogs-TV", dvs i princip Ettan, Tvåan och Fyran. En kväll som denna är det följaktligen mycket irriterande att en VM-kvalmatch mellan Sverige och Tyskland spelas på en relativt smal kanal som Femman...
Å andra sidan, när jag på TV-nyheterna och Sporten fick höra att Tyskland hade lekstuga med Sverige och så småningom gått upp till 4-0 så kände jag mig ganska nöjd med att inte ha slösat bort kvällen på att se matchen. Dessutom passade jag på att förutspå Erik Hamréns snara avgång som förbundskapten.

Strax efter fick jag av hustrun höra att det enligt nyheter på webben plötsligt stod 4-3 (?)
När jag själv letar upp senaste nytt på webben så får jag ta del av ett mirakel:

I Berlin har de svenska hjältarna på ett fullkomligt mirakulöst sätt gjort en upphämtning mot världstvåan Tyskland, från 0-4 till 4-4!!!

Fantastiskt! Och inspirerande! Helt enkelt en påminnelse om att man ALDRIG ska ge upp hur hopplöst det än ser ut. Detta oavsett om det är 4-målsunderläge mot Tyskland, eller klimatförändringar, eller fragmenterad och alltmer ojämlik välfärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar