måndag 10 september 2012

Tvärnit på bloggen?

Ja, det kan man fråga sig efter att jag tidigare varit ganska, eller till och med mycket, flitig med inlägg på Pesto Silvestri. Plötsligt går det veckor mellan inläggen. Hur blev det så!?

Till en början så måste jag erkänna att jag under semestern i somras bestämde mig för att ta en paus från bloggandet. Annars blir det lätt så att man fastnar ett par timmar varje dag. Denna sommar ville jag inte ha det så.

Men semestern är ju slut för länge sedan! Jo, men då insåg jag att denna hösttermin startar med raketfart och är bräddfylld med måsten för min del.Det rör planering av ett antal olika konferensdagar på KI, ett större webbprojekt samt arbete med ny administration av klinisk utbildning på ffa läkarprogrammet.
Därutöver har jag startat upp en helt ny kurs som handlar om Biosäkerhet och hållbar utveckling. Jättespännande, men tufft!
Om man därtill lägger en del undervisning och alla de vanliga mötena som jag springer på runtom i länet, så räcker åtminstone inte kontorstiden till, utan då får man snällt utnyttja både kvällstid och ibland även helger.

Till detta kommer mina politiska uppdrag i landstinget och hemkommunen - samt att emellanåt försöka vara familjemedlem (pappa, make - son).

Missförstå mig rätt! Det är inte min avsikt att beklaga mig. Egentligen älskar jag mitt jobb och är oerhört stolt över att jag, tillsammans med kollegorna, dagligen räddar liv - åtminstone indirekt om man räknar all vårdpersonal liksom en del forskare som jag varit med om att utbilda och examinera. Dessutom är de flesta projekt och åtaganden, både på jobbet och på fritiden, självpåtagna. Jag gör detta helt frivilligt!

Men, ibland inser man att det gäller att prioritera. Den där sista timmen före läggdags vid midnatt måste nog ägnas åt konkreta plikter istället för att publicera ett nytt blogginlägg. Åtminstone så är det så just nu. Lite trist, men ofrånkomligt.

När jag just satt punkt efter sista meningen ovan så kommer jag på att detta blogginlägg handlar om TID.
Brist på tid kan man kanske tycka, men jag liksom alla andra har 24 timmar om dygnet. Det gäller att använda tiden på ett smart, klokt och sunt sätt. En av de konferensdagar jag är med och planerar kommer avhandla just TID, utifrån olika aspekter. Det ser ut att kunna bli ett riktigt intressant program. Jag återkommer kanske om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar