måndag 2 juli 2012

Inget rosévin i Almedalen...

...i år heller för min del. Jag inbillar mig att det blivit lite av min grej att just denna vecka på året bli kvar och hålla ställningarna på fastlandet. Någon måste ju göra det också! Dessutom jobbar jag fortfarande någon vecka till så det var ändå inte så mycket att välja på.

I det läget är det lätt att falla in i ledet av Almedalsveckans belackare - Vad tjänar denna cirkus till egentligen!? Politiker, journalister och "wannabes" minglar och fraterniserar på ett sätt som kanske inte alltid är helt sunt. Å andra sidan har det blivit ett unikt koncept som går på export ut i världen. Som vanligt så finns det inget svart eller vitt. Almedalsveckan är ett fenomen som vi ska förvalta på bästa sätt.

Och nästa år, då kommer jag nog vara på plats och blogga direkt från händelsernas centrum! Eller?

Hursomhelst, främsta anledningen just idag att vända blicken mot Gotland är naturligtvis att det är Miljöpartiets dag!
När jag skriver detta så är det 11 minuter kvar till Åsa Romsons partiledartal - som sänds live här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar