tisdag 8 maj 2012

Schlog Schlaug!

Jag har aldrig varit en vinnarskalle. Det är åtminstone min väl etablerade självbild. Min kära M däremot hävdar bestämt att jag har fel. M brukar påpeka att jag kan vara förb... envis. Det stämmer nog. Kanske kan det ha någon koppling till begreppet vinnarskalle?

Hursomhelst, varför dravlar jag om detta? Jo, för en tid sedan insåg jag att jag låg ganska högt på en topplista för Gröna bloggare. Nä, det gällde inte inflytande. Då måste man skriva om mer betydelsefulla saker.
I detta fallet var det topplistan för flest blogginlägg de tre senaste månaderna. Nåväl, bättre det än att det hade varit en topplista över svåraste bloggtexter - eller flest stavfel...

I ett tidigare inlägg, halvt på skämt, så skrev jag om att försöka ta mig ända till toppen. Förbi giganten Schlaug till och med!?

Nu har det hänt!!!
Jag ligger i topp när det gäller grön blogg-tillväxt...
Enligt Politometern så har jag idag publicerat 109 inlägg de tre senaste månaderna medan Birger, som ju ändå är mycket produktiv, ligger på 101 inlägg (!)

På något sätt, speciellt efter en dag som denna, så anar jag att detta är Peak Silvestri. Nu kan jag lägga mig ner och dö. (efter något ytterligare inlägg kanske)

Förresten, jag vill passa på att tacka den likaledes flitigt bloggande Mikael Clemens som bidragit till min framgång genom lite pep-talk. Tack Mikael!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar