lördag 12 maj 2012

Den twittrande hunden


I ett tidigare inlägg lyfte jag ju fram katten Mimmi och i min presentation intill så beskriver jag mig själv - bl a - som kattägare. För en tid sedan så blev jag lite orolig att jag med det skulle skrämma bort hundägare från bloggen. Därför valde jag för säkerhets skull att lägga till att jag är hundvän också. Aningen insmickrande... Men min känsla är att människor är antingen eller, dvs man kan inte tycka om både hundar och katter. Möjligen generaliserar jag en aning nu, eller?

Hursomhelst, min son har en weimaraner vid namn Rike som även han har en plats i mitt hjärta (hunden alltså). Ända sedan Rike var valp så har vi misstänkt att han har hundarnas motsvarighet till ADHD. Det yttrar sig i viss hyperaktivitet, överdrivet fokus på en viss grästuva eller en upphittad ölburk, och selektiv hörsel. Samtidigt finns det nog en koppling mellan dessa personlighetdrag och det faktum att Rike är exceptionellt begåvad. Förutom att vara världens kärvänligaste hund så är Rike en baddare på - Twitter. Om jag får säga det själv så är han bättre på att twittra än många tvåbenta, framförallt inom politiken. Men det är klart, jag är ju jävig.
Nåväl, bedöm själv: @HundenRike


Ovan en bild från vår fjällvandring förra sommaren. Nedan en bild av Rike som liten valp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar