onsdag 25 april 2012

Från Produktionsstyrelse till Forskningsberedning

Jag har nyss kommit hem från kvällen möte i kommunens produktionsstyrelse (produktionsnämnd). Av särskild anledning tog mötet längre tid än väntat. Jag återkommer till det nästa vecka.

Imorgon är det dags för möte i landstingets forskningsberedning, för omväxlings skull i Huddinge/Flemingsberg. Anledningen är att vi ska besöka Centrum för Teknik i Medicin och Hälsa där vi ska få information om Flemingsberg Science samt Innovationsplatsen, det senare en del av Karolinska Universitetssjukhuset.

Enligt dagordningen ska vi också få träffa sjukhusets nya FoU-direktör (utvecklings-U:et har överlåtits till Innovationsplatsen). Kvarstående F samt U står alltså för Forskning och Utbildning. Jag ser det som oerhört viktigt att dessa verksamheter är sammanlänkade och stöttar varandra. Nya FoU-direktören heter Jan-Inge Henter och förutom att jag hittills bara hört gott om honom så har jag också, i sjukhusets personaltidning Karolina (finns inte på webben!?), läst ett trevligt personporträtt av honom.
En person som varit engagerad i Läkare för miljön - och enligt uppgift i tidningen, fått pris av sin kommun för miljöengagemang - kan ju inte vara annat än en bra, ansvarstagande individ, eller hur?
Jag ser fram emot att träffa honom imorgon, och få ta del av hans vision för FoU-uppdraget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar