torsdag 15 september 2011

Upplands Väsby-skolor i media - tyvärr

På TV4 var det ikväll ett inslag om att min hemkommun Upplands Väsby är sämst i Stockholms län när det gäller förebyggande arbete mot mobbning i skolan.

Tidigare har Skolinspektionen rapporterat om att många pojkar når inte målen i årskurs 9 i Upplands Väsby.

Miljöpartiet vill satsa hårt på skolan, både på riksnivå och lokalt här i Upplands Väsby. Men det är naturligtvis svårt att få igenom en sådan politik när MP är i opposition. Å andra sidan så kan jag som politiker inte skylla ifrån mig allt ansvar. Istället ska jag och mitt parti försöka bidra till en konstruktiv opinion och politik.

Jag sitter ju i Produktionsstyrelsen i Upplands Väsby, dvs jag är ledamot i den styrelse som ansvarar för utförandet av bl a kommunal skolverksamhet. Nästa möte i Produktionsstyrelsen är nästa vecka och det verkar ju lämpligt att ovanstående frågor diskuteras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar