onsdag 20 juli 2011

Sommarprat om sorg och livslust



En svala gör ingen sommar. Ingen sommar utan sommarpratare. Dagens sommarpratare, Monika Nyström, hade röstats fram av lyssnarna. Med andra ord ingen "kändis" utan en människa som du och jag. Samtidigt en människa som, tillsammans med sina barn drabbats hårt av sorg. Jag rekommenderar varmt att lyssna på Monikas sommarprogram, för alla er som tror på kärleken och förundras över livet. Jag rekommenderar det också till politiker och vårdpersonal som påminnelse om vikten av att ta hand även om de anhöriga till svårt sjuka och döende.

Jag satt utomhus och lyssnade på Monikas program. Mina ögon var slutna under nästan hela programmet. Emellanåt trillade en tår nerför kinden. När jag till slut slog upp ögonen så svävade moln fram på himlen ovanför mig och en ljum vind kontrade i motsatt riktning. Högt däruppe såg jag svalor som seglade strax under de fårskinnslockiga molnen. Plötsligt så svepte svalorna retsamt förbi bara en meter ovanför mitt huvud. Vilken fantastisk frihetskänsla! Livet är fantastiskt!

Monika Nyström som sommarvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar