tisdag 5 juli 2011

Den giftige TV-krönikören och jag

Johan Croneman på Dagens Nyheter skriver underbart elaka och roliga TV-krönikor som jag läser med största nöje. Men när jag läste hans krönika i dagens DN så blev jag lite fundersam. Är det möjligtvis så att Johan Croneman läser min blogg!?

Ja, man kan ju undra när han skriver om hur:
Svenskt Näringsliv riggade en fälla i nyhetstorkan - och humaniorans försvarare gick rakt in i den.

Det är ju nästan direkt hämtat från ett av mina tidigare inlägg:
Tidig rötmånad på Svenskt Näringsliv?

Johan Croneman kallar Stefan Fölster (eller Hölster!) för hårding. Ska han säga. Jag kan inte komma på någon tuffare än Croneman själv. Bokstäverna han använder till sina texter är var och en som curare-doppade pilspetsar som han hänsynslöst, men med osviklig precision, lobbar in mot det utvalda offret - som vanligtvis har förtjänat det.

Eftersom han är en sådan tuffing så skulle han naturligtvis aldrig erkänna att han norpat ett blogginlägg från undertecknad. Och det gör inget. Det bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar