söndag 12 juni 2011

Pride-parad i den Broderliga kärlekens stad



Så mycket på gång, så mycket att kommentera och debattera men tiden räcker inte till...
Eller så är det jag som utnyttjar den fel!? Tiden alltså.

Strunt samma, just nu är jag en bit hemifrån och eftersom jag gärna promenerar i främmande städer så har jag nog gått en mil idag. Varmt! Men det är det ju hemma också.



Plötsligt hamnade jag mitt i en uppsluppen Pride-parad. Den var nog knappast i klass med den som senare i sommar utspelas i Stockholm, men ändå: färgrann, underhållande - och samtidigt en påminnelse om att jämlikheten inte är fullkomlig, inte ens i denna stad. Stadens namn kan nämligen översättas till Broderlig kärlek och har en säregen historik rörande kampen för självständighet, demokrati och allas människors lika värde.

Det är tyvärr en kamp som alltid behöver föras, någonstans i världen. I vissa avseenden fortfarande även hemma i Svedala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar