tisdag 21 juni 2011

Låt inte skiten skymma utsikten



Hemma igen från USA och idag möte på Södersjukhuset, 8:e våningen.
Härlig utsikt över Stockholm! (trots fågelspillning på rutan...)

Dagen har ägnats åt möte med kollegorna i ledningen för Centrum för Klinisk Utbildning. Vid detta laget är vi ett ganska så sammansvetsat gäng vilket är tur eftersom vi är en samling starka viljor. Åttonde våningen och högt i tak!

Igår kväll fick jag veta vem som efterträder mig som programdirektor för biomedicinsk analytikerprogrammet på Karolinska Institutet. Det är med blandade känslor jag ser slutet närma sig efter drygt 8 år. Men det är ju på egen begäran och efter beskedet så känns det faktiskt ganska skönt. Min efterträdare är utmärkt lämpad för uppdraget. Nu ser jag fram emot att framöver kunna fokusera lite mer på mina politiska förtroendeuppdrag. Och ifrån 8:e våningen ser utsikterna ut att vara goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar