torsdag 3 mars 2011

Hygien- och flaskhysteri


På förmiddagen idag var jag på SLSO för ett möte om eTjänstekort. Efter mötet, innan jag gav mig iväg mot pendeltåget, så gick jag på toaletten. Där såg jag återigen bevis för den flask- och behållarhysteri som finns på de flesta bekvämlighetsinrättningar idag. Tanken är naturligtvis att vi ska ha ännu bättre handhygien för att skydda oss mot svininfluensa och vinterkräksjuka. Men resultatet riskerar nog att bli tvärtom när man förvirrat trycker och klämmer på alla dessa flaskor; handsprit, handkräm, tvål...

Ingen skugga över just SLSO! Detta fenomen kan ses överallt idag.

Förresten, apropå tvål och handhygien. På Landstingshusets toalett finns nedanstående charmiga "modernitet" från vilken man kunde få ett torrt tvålblad att tvätta sig med - på 60-talet? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar