tisdag 1 februari 2011

Pinsamt, del 1: Kemins år och Alzheimer Light?

I torsdags förra veckan var jag för ovanlighetens skull tvungen att ta bilen hela vägen till jobbet. Detta för att några av mina studenter skulle stå i monter på Berzeliusdagarna, i inledningen av detta Kemins År, och informera om Karolinska Institutets biomedicinsk analytikerutbildning.
Bilen behövdes för att transportera utrustning och informationsmaterial till Aula Magna på Stockholms Universitet. Problemet var dock att jag först skulle på ett möte i Solna för att därefter ta mig till Huddinge där utrustningen fanns.
Nåväl, mötet avlöpte väl i Solna (Biosäkerhetskommitténs möte som jag tidigare beskrivit) och efter lunch inväntade jag pendelbussen som personal och studenter kan ta mellan våra båda campus. På bussen satt jag sedan i godan ro, läste och filosoferade lite. Väl framme i Huddinge klev jag av och stegade mot entrén på Alfred Nobels Allé 8. Plötsligt får jag en påträngande känsla av att ha glömt något. Bilen!
När jag vänder mig om för att se om jag hinner med pendelbussen tillbaka så kör den just iväg...
Nästan två timmar senare har jag äntligen lyckats hämta bilen och ratta den till Huddinge. Jag tröstar mig med att min tankspridda fadäs beror på att jag är så ovan att köra bil till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar