fredag 18 februari 2011

På fel sida i forskningen - rent fysiskt?

Igår var jag på mitt andra möte med Landstingsstyrelens forskningsberedning där jag sitter som Miljöpartiets ledamot. Bland annat så fick vi en dragning om Centrum för teknik i medicin och hälsa samt en genomgång av landstingets FoUU-budget, dvs de pengar som Stockholms läns landsting satsar på forskning, utveckling och utbildning. Den verksamhet som vi i forskningsberedningen ska - bereda.
Tillsammans med Karolinska Institutet så satsar SLL närmare 3 miljarder kronor per år på FoUU (ca hälften vardera). Inte illa.

En lustig detalj är att för andra gången i rad tycktes jag hamna på fel sida av sammanträdesbordet, nämligen på den borgerliga sidan. Övriga ledamöter är placerade nästan som efter en politisk höger-vänster-skala uppdelad på två sidor om bordet. Fascinerande!

Nästa gång kanske jag måste rätta in mig i ledet?
Vi får väl se ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar