onsdag 9 februari 2011

Akuten igen!

Ikväll spenderade jag ett antal timmar på akutmottagningen - igen! Denna gången på Capio St Görans sjukhus. Men nu var det mamma som hade halkat (i söndags) och insett att det var värre än hon först trodde och hoppades. Redan tisdag kväll kändes det ohållbart och därför kom vi överens om att jag skulle skjutsa henne till akuten idag onsdag.

Personalen på St Görans sjuhus, akuten, var mycket trevlig och trots ett konstant flöde av nya patienter (många frakturer) så gick det förvånansvärt smidigt. Tre timmar efter vår ankomst hade det konstaterats utifrån röntgenbilder att mamma hade en spricka i ett fotben, hon hade gipsats och fått kryckor, värktabletter samt information om återbesök mm. Vilken tur att vi åkte in!

Hur det är med min egen fot (efter isfläcken i lördags)? Jodå, Norrtäljes akutpersonal kan sina saker också som uppmanade mig att försöka belasta foten normalt; Foten känns successivt bättre även om den är svullen och blå och jag haltar. Jag var nog en hårsmån från att behöva gipsas även jag. Men med tanke på att mamma har 6 veckors gipspaket att se fram emot så känner jag mig lyckligt lottad att jag slipper det. Men jag tycker synd om mamma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar