fredag 21 januari 2011

Premiär Forskningsberedningen!

När jag skriver detta så har klockan passerat midnatt. Följaktligen var det igår torsdag som jag deltog på första mötet i Landstingsstyrelsens nya Forskningsberedning. Lite försiktig upptakt i ganska avslappnad atmosfär. Av de förtroendevalda tycktes jag vara priviligierad i så måtto att jag är bekant med de flesta förkortningar som används: ALF, CKU, VFU, CeFAM...
Kort dragning om en FoUU-strategi som fastställts före årsskiftet. Den får jag nog anledning att återkomma till. Även lite snack om NKS. Samma där; Definitivt anledning att återkomma till...
Avslutningsvis en entusiastisk dragning av Karolinska Institutets prorektor; En tidsresa från KI:s grundande 1810, uppfinnandet av "sänkan", till reparativ medicin och morgondagens SciLifeLab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar