onsdag 19 januari 2011

Förlust eller nystart?

Häromkvällen skulle jag ta mig in i Landstingshuset för möte med Miljöpartiets stora landstingsgrupp. Jag hade (felaktigt) fått för mig att vi, liksom förra gången, skulle hålla till i själva landstingssalen. Därför försökte jag ta mig in från baksidan av Landstingshuset. När jag till min förvåning upptäcker att ytterdörren är låst så drar jag snabbt fram mitt nya e-Tjänstekort och drar det i kortläsaren samtidigt som någon är på väg ut. I dörren möter jag finanslandstingsrådet som morsar glatt på mig, som om vi känner varandra sedan långt tillbaka. En trevlig prick helt enkelt!

Idag vid lunchtid (tisdag) fick jag information om att Stockholms landstingsdirektör avgått från sin tjänst (fått sparken?). Detta samtidigt som landstingsfullmäktige pågår.

På SLL:s hemsida står att landstingsdirektören Mona Boström och finanslandstingsrådet Torbjörn Rosdahl "kommit överens" om detta.
Tänk om jag hade kunnat utläsa det av Torbjörns uttryck drygt 12 timmar dessförinnan! Nåväl, finanslandstingsrådet verkar som sagt vara en trevlig prick som tyvärr inkarnerats i fel partifärg. Frågan är egentligen om han verkligen vill vara finanslandstingsråd? Hursomhelst, tyvärr har han inte mycket tid för sin egen blogg numera.
De nya plikterna är betungande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar