onsdag 10 november 2010

Full rulle i fullmäktige?

Veckan har inletts på ett händelserikt sätt. I måndags kväll var det regionmöte där Miljöpartiets landstingsråd och gruppledare/talespersoner skulle väljas.
Det låg en spänning i luften. Ord som demokrati, maktkoncentration, förtroende blandades om vart annat i engagerade inlägg. Som ombud för Upplands Väsby så gällde det att kryssa rätt på valsedlarna när det blev sluten omröstning. Hursomhelst, valen avlöpte väl.

Dagen därpå deltog jag på Dagens Medicins Privatvårdsdag och medverkade - som tjänsteman - bl a i slutdebatten om privat vård där jag envetet påminde om vikten av att kombinera hälso- och sjukvårdsuppdraget med forskning och utbildning.

Mitt på dagen smet jag iväg en stund till Landstingshuset på Hantverkargatan för att delta på informationen till nya landstingsfullmäktige. Intressant. Bland annat fick jag veta att jag nu är en offentlig person som riskerar att bli utsatt för stalking - på samma sätt som Evert Taube...

Nåväl, nu känns det som det börjar på riktigt och allra först startar budgetarbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar