onsdag 13 oktober 2010

Pendeltåget försenat - IGEN!

Jag sitter på pendeltåget på väg från Upplands Väsby, där jag bor, till jobbet i Huddinge/Flemingsberg. Och tåget är som vanligt försenat, precis som det varit måndag morgon, måndag kväll och igår tisdag. Liksom flera dagar förra veckan.
Om jag hör ordet SIGNALFEL en gång till så ansvarar jag inte för mina handlingar.

Jag misstänker att det är eftersatt underhåll som orsakar dessa ständigt återkommande förseningar och det ger en gnagande oroskänsla för hur det ska fungera när vintern slår till...
Dessa återkommande förseningar undergräver förtroendet för kollektivtrafiken i allmänhet och pendeltåget i synnerhet, vilket i sin tur gör att fler väljer att ta bilen istället. Därigenom mångfaldigas den negativa effekten.
Detta är ett problem som vi politiker definitivt bör ta tag i. Sverige är ett av världens rikaste länder, Stockholm dess huvudstad (tillika Europas Miljöhuvudstad i år) men vi har inte råd att se till att signalerna fungerar så tågen håller tiderna!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar