söndag 19 september 2010

Snart stänger vallokalerna...

Nu är det snart över, dvs valkampanjandet och en otålig väntan. Idag har jag i ett par omgångar stått 6 timmar utanför vallokalerna och delat ut valsedlar. Det har varit god stämning och trevliga samtal, ibland med väljare men framförallt med valarbetare från övriga partier. Synd att de alla är så trevliga när de tillhör "fel parti"! ;-)

Vi har haft tur med vädret och valdeltagandet tycks ha varit högt i Upplands Väsby.
En incident inträffade på förmiddagen. En äldre man fick inte rösta eftersom han enligt listorna redan hade gjort det. Han bestred detta men fick ändå inte rösta. Man hänvisade honom att kontakta valnämnden för ev protest. Jag skulle bli tvärförbannad om det drabbade mig!
Det mesta tyder på att det blivit fel i vallokalen, dvs att man bockat av fel namn helt enkelt. Till saken hör att valförrättarna hann lägga i ett av mannens valkuvert innan de stoppade. Det verkar som om det finns en förbättringspotential i valförfarandet...

Hursomhelst, nu är det bara minuter kvar innan vallokalerna stänger. Sedan får vi se vilka som fått förtroendet att styra Sverige den kommande mandatperioden, vilka som ska styra i Upplands Väsby liksom i Stockholms läns landsting. När det gäller det senare så hoppas jag veta imorgon om jag blivit invald i landstingsfullmäktige.
Med andra ord: Spännande!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig i kväll och hoppas att vi får in dig till landstingsfullmäktige. Kan behövas en engagerad , driven, duktig och klok person som dig. Kram från Martina

    SvaraRadera