söndag 6 juni 2010

Fest och framtidshopp!

Puh! Vilken vecka!
Efter Mors dagsfirande samtidigt som en av döttrarna, ML, fyllde år så var det på tisdagen dags för studentuppvaktning i släkten, samtidigt som jag själv fyllde år. På onsdagen en uppskattad seminariedag i CKU:s regi för verksamhetschefer och utbildningsansvariga om vårt gemensamma ansvar för klinisk utbildning. Dagen därpå tog en annan av våra döttrar, J, studenten. Utspring, hämtning av blöta och glada nybakade studenter vid Karlaplansfontänen, sedan mottagning och gratulationer. J var lycklig! Välförtjänt!
På fredagen examensceremoni i Filadelfiakyrkan för mina egna fantastiska biomedicinsk analytikerstudenter, tillsammans med bl a nyblivna läkare och sjukgymnaster. Direkt från ceremonin till bekanta vars dotter tagit barnmorskeexamen samma dag. På lördagen, efter en efterlängtad sovmorgon, så var det på kvällen dags för examensbankett i Vinterträdgården på Grand Hotel. Följt av efterfest på Medicinska Föreningen där jag fick dansa lite med mina nyutexaminerade studeneter innan jag knallade iväg genom sommarnatten för att ta pendeltåget hemåt.
Idag söndag viss återhämtning men skönt att få ta igen sig på jobbet imorgon! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar