torsdag 21 januari 2010

Att skjuta sig i foten - gång på gång...

I ett tidigare inlägg beklagade jag mig över att det på Dagens Medicins lista över vårdens makthavare inte fanns någon som representerade Miljöpartiet. Detta har visat sig vara fel. På listan (plats 51-100) finns nämligen Thomas Nihlén, riksdagsledamot från Västerbotten.
Jag är med andra ord skyldig Thomas en ursäkt vilken härmed framföres. Tack till Rasmus Ling som påpekat felaktigheten.
Icke desto mindre så hoppas jag att Miljöpartiet ska kunna stärka sin ställning betydligt inom hälso- och sjukvårdsområdet framöver.

Apropå att skjuta sig i foten;
Tidigare ikväll var jag på lokalt medlemsmöte och utsågs för första gången (i det sammanhanget) till sekreterare. Djupt koncentrerad på min uppgift försökte jag hålla reda på bokstäver och paragrafer då vi var inne på punkten fastställande av kommunavdelningens röstsedel i provvalet för riksdagskandidater. Namn diskuterades och utkristalliserades när jag plötsligt kände att jag ville bidra:
"Ska inte du, Lennart, vara med också?"
Efter någon sekunds tystnad kom svaret:
"Men, vi diskuterar ju de kvinnliga kandidaterna nu!?"
Ridå.

Jag lovar härmed högtidligen att jag hädanefter ska tänka först, och tala - eller skriva - därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar