torsdag 3 december 2009

Provval - och nya språkrör i pipeline?


Oj, körig vecka med dagar fyllda av möten, laborationer och examinationer! Idag blev det en tur med Upptåget genom ett frostigt vackert landskap till Uppsala för nationellt möte om datoriserad administration av klinisk utbildning. Trevligt gäng och mycket bra dataprojekt (hur ofta kan man säga det!?).

En vitamin-injektion i veckan var resultatet av Miljöpartiets provval i Stockholmsregionen (exklusive Stockholms stad) där jag till min förvåning hamnade så högt upp som på 5:e plats av de manliga kandidaterna. Mycket hedrande - och ett steg närmare att kanske hamna på den slutliga valsedeln nästa år?

Apropå val och kandidater; På TV4-Nyheterna ikväll "avslöjades" att Gustaf Fridolin och min kommun-granne Mikaela Valtersson ser ut att kunna bli de nya språkrören efter Maria Wetterstrand och Peter Eriksson. Det verkar lovande när det nu är så olyckligt att de nuvarande språkrören sannolikt inte kommer sitta kvar hela mandatperioden efter valet. Samtidigt, som jag diskuterat tidigare här på bloggen, så tycker jag att den principen (unik för MP?) är mycket sympatisk. Man ska inte sitta för länge på en och samma förtroendevald post. Den principen har jag själv förespråkat i föreningslivet. Men - alltid finns där någon som vill sitta bara några år till, och till, och till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar