torsdag 10 december 2009

Natt i Trollhättan

Efter en lång dag på mitt institut i Solna så har jag nu anlänt Trollhättan för två dagars konferens. Aningen trött har jag installerat mig på pensionat Stenliden. Lite längre utanför stan än jag tänkt mig - men charmigt.
Klockan har passerat midnatt och det är hög tid att natta sig. Ringde M från tåget. Hon hade just kommit hem från sin konferens. Patetiskt att vi knappt hinner se varandra på hela veckan!
På nattduksbordet har jag lagt en bunt tidningar för lyxläsning, iställlet för de ständiga jobbpappren: Dn, Svenskan, The Economist, Fokus, Camino.
Det är fantastiskt; Vilken tidning man än öppnar så fylls de alla just nu av växthuseffekt och COP15. Klimatet är i dubbel bemärkelse hetare än någonsin.
Se t ex WMO:s rapport om senaste decenniet:
2000–2009, THE WARMEST DECADE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar