tisdag 24 november 2009

Händelserik dag!

Idag har jag ägnat förmiddagen åt ett seminarium om Dual Use Life Science Research, vilket är en slags kodbeteckning för missbruk av biomedicinsk forskning. Det handlade helt enkelt om hur man bör hantera vissa risker med bioterrorism (Vågar man skriva det eller fastnar man i Echelon- eller FRA-nätet då?).

Alldeles nyss har jag röstat i Miljöpartiet de grönas provval till Stockholms Läns Landsting. Man skulle kryssa och rangordna 7 kvinnor och 7 män. Jag kan erkänna att jag la en röst på mig själv, dock ej som toppnamn...
Resultatet kommer meddelas i början av december och sedan fastställs valsedeln när vi närmar oss sista advent. Passande för en spännande väntan!

Jo, just det! Sedan har ju SAAB-affären med Koenigsegg spruckit (om det inte är ett förhandlingsknep - eller en uppgörelse med den kinesiska spekulanten). Jag känner mig kluven. Visst vore det tragiskt om SAAB försvinner. Och visst hade det varit en fantastisk askungesaga om den lilla exklusiva sportbilstillverkaren hade lyckats.

Inte nog med detta. (C) i Stockholm har "avslöjat" att (MP) inte är ett socialliberalt parti, åtminstone när det gäller sjukvården i staden. Känns lite som en panikartad dödsryckning av ett parti som ser ut att få det svettigt i valet nästa år. Nu gäller det tydligen att profilera sig och försöka locka tillbaka väljare!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar